DVG Personenvervoer

Postadres:
Postbus 109
5120 AC Rijen

Bezoekadres:
Trees Kinstraat 19
5122 CM Rijen

Routebeschrijving

Neem contact met ons op via

Bel ons

088 - 10 50 105

Boek een rit

088 - 10 50 111

Stuur "DVG AAN"
(alleen nog beschikbaar voor machtiging aanleveren en retourritten)

Whatsapp


Vraag & antwoord

Veelgestelde vragen

Algemeen
  • DVG Personenvervoer verzorgt Ziekenvervoer met de taxi van en naar een zorgaanbieder, instelling of woning. Vervoer met de ambulance valt niet onder Ziekenvervoer.

  • DVG en de circa 100 bij haar aangesloten franchisenemers verzorgen het Ziekenvervoer voor de Coöperatie VGZ UA: Univé (m.u.v. Zorg Select polis)ZekurZekur natura, VGZ, IZZ (m.u.v. variant Bewuzt), MVJP, Zorgzaam Verzekerd, IZA, UMC en United Consumers, (m.u.v. United Consumers bewuste keuze polis).

    Tevens verzorgt DVG Ziekenvervoer t.b.v. verzekerden met een restitutiepolis in geheel Nederland het ziekenvervoer. Klik hier voor meer informatie.

  • Zie het overzicht en vul uw postcode in bij “Ziekenvervoer”. U kunt dan rechtstreeks contact opnemen met een vervoerder in uw regio, die kan u hierover nader informeren.

    Wel verzorgt DVG Ziekenvervoer t.b.v. verzekerden met een restitutiepolis in geheel Nederland het ziekenvervoer. Klik hier voor meer informatie.

  • DVG Personenvervoer verzorgt Ziekenvervoer in een deel van Nederland. DVG Personenvervoer schakelt hiervoor de voor dit vervoer gekwalificeerde vervoerders in. Het vervoer wordt daarbij uitgevoerd door de in uw regio rijdende vervoerder. Klik op 'alle bedrijven'.

    Wilt u weten of wij in uw regio Ziekenvervoer verzorgen? Klik dan hier.

    Bent u woonachtig in Rotterdam-Rijnmond of de Provincie Utrecht en verzekerd bij NV Univé, VGZ Zorgverzekeraar NV, IZA Zorgverzekeraar NV en NV Zorgverzekeraar UMC, alsmede de merken vallende onder deze zorgverzekeraars verzorgen wij graag voor u het ziekenvervoer.

  • DVG heeft meer dan 100 vervoerders door heel Nederland. Ook bij u in de buurt. Zie het overzicht.

    • U moet nierdialyses ondergaan.
    • U moet oncologische behandelingen met chemotherapie of radiotherapie ondergaan.
    • U kunt zich alleen met een rolstoel verplaatsen.
    • U hebt een visuele handicap waardoor u zich niet zonder begeleiding kunt verplaatsen.
    • U bent jonger dan 18 jaar en u bent aangewezen op verzorging in een verpleegkundig kinderdagverblijf (intensieve kindzorg).
    • U hebt voor de behandeling van een langdurige ziekte of aandoening lange tijd vervoer nodig. Het is onredelijk als u alle kosten hiervoor zelf moet betalen. De zorgverzekeraar bepaalt dit met een berekening: de hardheidsclausule.

    Op de website van uw zorgverzekeraar vindt u hierover meer informatie.

  • U hebt vooraf toestemming van uw zorgvervoer nodig voor de vergoeding van Ziekenvervoer. Hoe dat in zijn werk gaat kunt u zien in dit filmpje

    De formulieren voor het aanvragen van een machtiging zijn te vinden op deze pagina. Als u toestemming krijgt, ontvangt u een machtigingsnummer. Hiermee kunt u vervoer bij ons aanvragen. Let op: Als u toestemming krijgt voor vervoer van/naar het verpleegkundig kinderdagverblijf regelt de instelling het taxivervoer.

  • Rolstoelvervoer wordt uitgevoerd conform de de Code VVR. Wilt u hier meer over weten? Kijk bij veelgestelde vragen over de code VVR

     

  • Wanneer u in het bezit bent van een restitutiepolis* en u bent in het bezit van een door de zorgverzekeraar verstrekte vervoersmachtiging, kunt u gebruik maken van de diensten van DVG Ziekenvervoer. U kunt de kosten van het ziekenvervoer declareren bij uw zorgverzekeraar.

    *Een restitutiepolis is een type zorgverzekering waarbij je als verzekerde vrij bent om te kiezen uit ziekenhuizen en zorgverleners. In de volksmond wordt dit ook wel vrije zorgkeuze of vrije artsenkeuze genoemd.

    Hieronder een lijst met restitutiepolissen waarvoor DVG Ziekenvervoer vervoer verricht:

    Verzekeraar

    Naam restitutiepolis

    Aevitae

    EUCARE restitutie

    CZ

    Zorgkeuzepolis

    a.s.r.

    Eigen Keuze

    FBTO

    Restitutiepolis

    IZA

    Eigen Keuze

    IZZ Zorgverzekeraar

    Eigen Keuze

    Menzis

    Menzis Basis Vrij

    Nationale Nederlanden

    Restitutie

    OHRA

    Basisverzekering

    PMA zorgverzekering

    Menzis Basis Vrij

    Stad Holland

    Basisverzekering

    Umc

    Eigen Keuze

    United Consumers (VGZ)

    VGZ Eigen Keuze

    Univé

    Zorg Vrij

    VGZ

    Eigen Keuze

    ZEKUR

    Gewoon ZEKUR Vrij

    Zilveren Kruis

    Basis Exclusief

    Zorg en Zekerheid

    Zorg Vrij Polis

    Noot: Bij twijfels over de mate van vergoeding, raadpleeg uw zorgpolis of zorgverzekeraar.



Rit boeken
  • Als nieuwe klant neemt u de eerste keer contact op met onze klantenservice via 088-1050105. Daarna is een rit boeken mogelijk via deze website, telefonisch en via WhatsApp. Boekt u uw rit online, dan ontvangt u een bevestiging per mail en ziet u direct in het portaal dat uw rit is geboekt.

    Bekijk ook de uitleg in dit filmpje.

  • Het reserveren van de taxi voor het Ziekenvervoer dient u tenminste 24 uur van te voren te doen. Dit kan via onze website of persoonlijk via ons telefoonnummer 088-1050111.

    In dit filmpje wordt uitgelegd wanneer u de taxi kunt verwachten.

  • Neem telefonisch contact op via 088-1050111. Boek een spoedrit niet online.

  • Er mag een begeleider mee als dit noodzakelijk is of als het gaat om vervoer van kinderen jonger dan 16 jaar. U hebt hiervoor wel vooraf toestemming van uw zorgverzekeraar nodig. In bijzondere gevallen kunt u toestemming krijgen voor twee begeleiders.

  • Het kan altijd gebeuren dat een rit niet door kan gaan. Bel die rit dan ruim van te voren af.  Dat voorkomt dat de taxi toch voor komt rijden en de chauffeur u gaat zoeken. Wanneer u niet tijdig afbelt en de taxi is reeds onderweg, dan mogen wij u de gehele ritprijs in rekening brengen. Wij brengen de rit in rekening wanneer u helemaal niet of minder dan 30 minuten voor het afgesproken ophaaltijdstip de rit annuleert.

    Daarnaast is ook zo dat wanneer u niet op het afgesproken tijdstip klaar stond en de taxi is alweer vertrokken, het niet altijd mogelijk is om nogmaals een taxi te sturen. Dit kan alleen in overleg met de vervoerder. Indien deze geen mogelijkheid heeft, dient u zelf vervangend vervoer te regelen.

    Toelichting:
    Onze taxi’s rijden op basis van een strakke planning, waarin met meerdere klanten rekening gehouden wordt. Wanneer u de taxi te vroeg heeft besteld een u staat nog niet klaar, dan kan de taxi dus niet op u  blijven wachten, omdat dit ten koste gaat van andere klanten. Bestel uw (retour)rit pas als u zeker weet dat u op het gewenste ophaaltijdstip klaar kunt staan. Wanneer u niet op dat tijdstip aanwezig bent, moet de chauffeur de rit loos melden en zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen voor de hele ritprijs.

    Het bovenstaande wordt ook uitgelegd in dit filmpje.

  • U kunt de inlogpagina op deze website als bladwijzer opslaan en uw ritten boeken.

Machtiging en vergoeding
  • Wanneer u voor de eerste keer gebruik maakt van Ziekenvervoer, dient u uw machtiging aan ons aan te leveren. Dit kan via  whatsapp (Stuur "DVG AAN" naar tel. 06 100 19 650), per mail - stuur een kopie van uw machtiging naar ziekenvervoer@dvg.nl of per post. Stuur dan een kopie van uw machtiging naar DVG Personenvervoer, Postbus 109, 5120 AC in Rijen.

    Zie ook de uitleg in dit filmpje


  • De meeste machtigingen hebben een bepaalde geldigheid. Na afloop van uw machtiging dient u opnieuw een nieuwe machtiging aan te leveren.

    • Eigen risico
      • Als u 18 jaar of ouder bent, betaalt u eigen risico als u een vergoeding krijgt vanuit de basisverzekering.
    • Eigen bijdrage
      • U betaalt voor Ziekenvervoer een eigen bijdrage per kalenderjaar. Uw zorgverzekeraar kan u daar nader over informeren. De eigen bijdrage wordt via uw zorgverzekeraar verrekend.
    • Geen toestemming
      • Hebt u vooraf geen toestemming aangevraagd voor Ziekenvervoer of is de toestemming niet gegeven of over een andere periode? Dan betaalt u de kosten zelf. Wij sturen u dan hiervoor een rekening.
    • Loosmelding en extra wachttijd
      • Wanneer u niet afbelt en de taxi komt binnen de afgesproken tijd voorrijden, dan zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen voor de hele ritprijs.
      • U heeft extra tijd nodig op de zorglocatie, maar u geeft dit niet op tijd door en de taxi komt binnen de afgesproken tijd voorrijden, dan zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen voor de hele ritprijs.
  • In uw zorgpolis staat vermeld wanneer u gebruik mag maken van taxivervoer (u krijgt van de zorgverzekeraar een machtiging voor vervoer) en of het vervoer per taxi in zijn geheel of slechts gedeeltelijk wordt vergoed. DVG declareert uw taxikosten rechtstreeks bij de zorgverzekeraar. Wanneer uw zorgverzekeraar niet alle kosten vergoedt, ontvangt u van DVG een factuur voor het niet door de zorgverzekeraar vergoede deel. Nadere informatie over wat u wel of niet door uw zorgverzekeraar vergoed krijgt, kunt u ook lezen op: https://www.vgz.nl/vergoedingen/ziekenvervoer/vervoerskosten-taxi

  • DVG zorgt voor de administratieve afwikkeling van uw rit. U hoeft hiervoor niets anders te doen dan uw machtiging tijdig aan te leveren en deze - indien noodzakelijk - op tijd te verlengen om te voorkomen dat wij geen rit meer voor u kunnen reserveren. Indien de rit niet voldoet aan de regels van de machtiging, dan informeren wij u daar vooraf over.

    Wilt u meer informatie: mail voor een belafspraak die we inplannen wanneer u het uitkomt of bel zelf even naar onze klantenservice (tel. 088 - 10 50 105).

    U kunt ook dit filmpje bekijken.

  • Wanneer u nog niet beschikt over uw machtiging, maar wel al vervoer nodig heeft, kunt u via DVG wel al reizen. Neem dan contact op met onze klantenservice via 088-1050105. U dient uw machtiging dan wel binnen 2 weken alsnog aan ons aan te leveren via ziekenvervoer@dvg.nl. Wanneer u de machtiging niet binnen die tijd aanlevert, kunnen wij de kosten niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar indienen en brengen wij de vervoerskosten bij u in rekening.

  • Op uw machtiging staat het adres vermeld vanaf waar u opgehaald mag worden voor het Ziekenvervoer. Dit is normaal gesproken uw huisadres. Echter kan het ook zijn dat u tijdelijk ergens anders verblijft. Denk hier bijvoorbeeld aan wanneer u op de locatie van een revalidatiecentrum verblijft of zelfs als u enige tijd op een vakantieadres gaat verblijven. Via uw zorgverzekeraar dient u dan een nieuwe machtiging aan te vragen met daarop het adres waar u opgehaald mag worden. U kan en mag namelijk niet op een ander adres opgehaald worden dan dat er op uw machtiging vermeld staat.


Klachten

Suggesties of klachten? Bel ons: 085 – 043 87 32
Online klacht indienen